ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Βρυξέλλες, 19/06/2018
Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, οι εταιρίες Audi του ομίλου Volkswagen [1] και η Mercedes-Benz [2], δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, αναγκάζονται να ανακαλέσουν περισσότερα από 750 χιλιάδες οχήματα εξ αιτίας της ύπαρξης παράνομου λογισμικού και μηχανισμών που σχετίζονται με την καταμέτρηση επιβλαβών για το περιβάλλον αερίων. Την τελευταία διετία οι συνεχείς αποκαλύψεις ως προς την ύπαρξη παραποιημένων στοιχείων και παραβάσεων των ισχύοντων κανόνων δημιουργούν ερωτήματα τόσο για τις πρακτικές που ακολουθούν πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, όσο και για την υγεία των εργαζομένων και των οδηγών, καθώς υπάρχουν αναφορές πως οι πραγματικές τιμές έκλυσης αερίων υπερβαίνουν έως και κατά 40 φορές τις επιτρεπόμενες τιμές [3]. Μάλιστα, η σύλληψη του Rupert Stadler, Διευθύνοντος Συμβούλου της Audi στη Γερμανία, με στόχο την περαιτέρω διερεύνηση πτυχών του σκανδάλου -ευρέως γνωστού ως Dieselgate- εντείνει τις ανησυχίες για την εξέλιξη της υπόθεσης [4].
Ερωτάται η Επιτροπή :
α) Πως σχολιάζει το γεγονός πως όλο και περισσότερες εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων εμπλέκονται σε παραβατικές διαδικασίες και πρακτικές;
β) Σε ποιον βαθμό υπολογίζεται πως αυξάνεται ο κίνδυνος για την υγεία των πολιτών από οχήματα που ήδη κυκλοφόρησαν χωρίς να ανακληθούν έγκαιρα;
γ) Πως σχεδιάζει να αναμορφώσει το σύστημα ελέγχων με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των αυτοκινητοβιομηχανιών;
________________________________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου