ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Βρυξέλλες, 23/10/2015
Εντυπωσιακά απαθής εμφανίζεται η Επιτροπή μπροστά στους κινδύνους που συνεχίζουν απειλούν τους ευρωπαίους πολίτες σε ο,τι αφορά τα οδικά ατυχήματα. Σε απάντησή της, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Κ. Χρυσόγονου για τις δράσεις που σκοπεύει να αναλάβει η Επιτροπή προς περαιτέρω μείωση των ατυχημάτων, η κ. Bulc τονίζει αόριστα πως οφείλουν να συνεχιστούν οι προσπάθειες βελτίωσης των στατιστικών δεικτών, ενώ φαίνεται να αρκείται στις πολιτικές κατευθύνσεις που έχουν επιβληθεί με ορίζοντα το 2020.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης και της απάντησης:
Σε ανακοινωθέν της 24ης Μαρτίου 2015, η Επιτροπή αναφέρεται στη στατιστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στο σύνολο της Ένωσης . Παρά τη δρομολόγηση της Χάρτας Οδικής Ασφαλείας και τη στρατηγική προσπάθεια ευαισθητοποίησης των Ευρωπαίων πολιτών τη τελευταία δεκαετία, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν πως οι θάνατοι που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, συνεχίζουν να αποτελούν μια από τις σημαντικότερες πληγές στην καθημερινότητα των κρατών μελών της Ε.Ε. Η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 18% που παρατηρήθηκε κατά την περίοδο 2010-2013, δεν είχε συνέχεια κατά το 2014, όπου η ποσοστιαία μείωση δεν ξεπέρασε το 1%.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Τι προτίθεται να κάνει ώστε να εντατικοποιηθεί η τήρηση των κανόνων στις οδικές αρτηρίες της Ευρώπης; Υπάρχει προοπτική υποστήριξης των κρατών σε τεχνικό επίπεδο;
Είναι εφικτός ο στόχος που είχε τεθεί από την Επιτροπή για 50% μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά το διάστημα 2010-2020; Που οφείλεται η απόκλιση από το στόχο αυτό που παρατηρείται στα μέχρι τώρα στατιστικά στοιχεία καθώς και οι μεγάλες αποκλίσεις που παρατηρούνται στον αριθμό των θανάτων μεταξύ των κρατών μελών;
Καθώς η πρόληψη αποτελεί τον κύριο παράγοντα αποφυγής ατυχημάτων, υφίσταται πλάνο βελτίωσης της εκπαίδευσης κατά τη σχολική ηλικία, με στόχο τη δημιουργία συνειδητοποιημένων πολιτών στο μέλλον;
Απάντηση της κ. Bulc
εξ ονόματος της Επιτροπής (22.10.2015)
Σήμερα ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι χαμηλότερος από ποτέ. Ωστόσο, όπως ορθώς επισημαίνει ο κ. βουλευτής, απαιτούνται συνεχείς προσπάθειες για την επίτευξη του στόχου της μείωσης κατά το ήμισυ του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων έως το 2020. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, η Επιτροπή εφαρμόζει τις πολιτικές κατευθύνσεις της για την οδική ασφάλεια 2011-2020, οι οποίες περιλαμβάνουν σειρά δράσεων για τη μείωση του αριθμού των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η Επιτροπή πρότεινε συγκεκριμένες δράσεις στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων, των υποδομών και των χρηστών και θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της για την οδική ασφάλεια σε τομείς στους οποίους είναι σαφής η προστιθέμενη αξία της ανάληψης δράσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί την πρόοδο που επιτελείται και να προωθεί την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών.
Τα κράτη μέλη πραγματοποιούν τις περισσότερες από τις καθημερινές δράσεις μέσω της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, εκστρατειών ενημέρωσης, της ανάπτυξης και της συντήρησης των υποδομών. Η συμβολή της βιομηχανίας και της κοινωνίας των πολιτών — όπως των φορέων που έχουν υπογράψει τον χάρτη οδικής ασφάλειας — αποτελεί επίσης έναν από τους παράγοντες που καθιστούν την ΕΕ πρωτοπόρο στον τομέα της οδικής ασφάλειας παγκοσμίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου