Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Η Κομισιόν ήξερε από το 2013 για τα "πειραγμένα" πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την προηγούμενη Τετάρτη την έκθεση για μια νέα διεθνή συμφωνία για το κλίμα και την κλιματική αλλαγή, στη σχετική διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών η οποία θα λάβει χώρα τον Δεκέμβριο στο Παρίσι. Στην έκθεση τονίζεται πως η αλλαγή του κλίματος αποτελεί μια επείγουσα και δυνητικά μη αναστρέψιμη παγκόσμια απειλή για τις ανθρώπινες κοινωνίες και τη βιόσφαιρα και ότι πρέπει, κατά συνέπεια, να αντιμετωπιστεί σε διεθνές επίπεδο από όλα τα μέρη, δηλαδή τα κράτη-μέλη του ΟΗΕ, με τη σύναψη μιας νέας φιλόδοξης, παγκόσμιας και νομικά δεσμευτικής συμφωνίας. Στόχος της συμφωνίας πρέπει να είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μεταξύ άλλων με την αξιοποίηση των τεχνολογιών καθαρής ενέργειας.
Ωστόσο, η μέχρι σήμερα πρακτική των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέχει πολύ από τις εύηχες αυτές διακηρύξεις, όπως αποδεικνύει το σκάνδαλο με τα παραποιημένα στοιχεία της εταιρίας Volkswagen για τις εκπομπές ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατασκευής της. Το σκάνδαλο αυτό δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα μετά από ελέγχους των αρμόδιων αρχών των ΗΠΑ, αλλά ήταν ή θα έπρεπε να ήταν σε γνώση και των ευρωπαϊκών αρχών από πολύ νωρίτερα.
Σύμφωνα με έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών (το οποίο λειτουργεί ως επιστημονικό όργανο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) που δημοσιοποιήθηκε το 2013 σχετικά με συμπληρωματικό έλεγχο εκπομπών για τα ελαφρά οχήματα, διαπιστώνονταν η ύπαρξη μηχανισμών παραποίησης των αποτελεσμάτων, στους αντίστοιχους ποιοτικούς ελέγχους σε αυτοκίνητα διαφόρων τύπων. Χαρακτηριστικά, η έκθεση αναφέρει (σελ.31) : "Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα σε σύγχρονα οχήματα είναι ικανά να "αντιληφθούν" την έναρξη του ελέγχου εκπομπών ρύπων στο εργαστήριο(...). Ορισμένες λειτουργίες των οχημάτων μπορούν να λειτουργούν μόνο σε αυτές τις συνθήκες, αν ένας προαποφασισμένος έλεγχος τεθεί σε εφαρμογή. Η παρατήρηση αυτή των ελέγχων θέτει προβλήματα από τη σκοπιά της κείμενης νομοθεσίας, αφού μπορεί να εντείνει τη χρήση συσκευών που ενεργοποιούν, επηρεάζουν ή απενεργοποιούν τον έλεγχο εκπομπών ρύπων με στόχο την αλλοίωση της αποτελεσματικότητας ή τη μείωση της απόδοσης υπό συνθήκες φυσιολογικής χρήσης των οχημάτων".
Παρατηρώντας κανείς τη ξεκάθαρη αυτή αναφορά-προειδοποίηση προς τις αρμόδιες αρχές από αναγνωρισμένο Ευρωπαϊκό κέντρο ερευνών, οδηγείται άκοπα στο συμπέρασμα πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τις αρμόδιες υπηρεσίες της, μπορούσε και έπρεπε να είχε αναλάβει δράση από το 2013. Αντ' αυτού, είδαμε και πάλι έναν υπέρμετρο σεβασμό στα συμφέροντα της Volkswagen (και πιθανώς άλλων κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας), πάντα εις βάρος των πολιτών, τα δικαιώματα των οποίων δοκιμάζονται από τις σκληρές ευρωπαϊκές πολιτικές λιτότητας.
Αν η Ευρώπη θέλει να ισχυρίζεται πως εργάζεται για την προστασία του περιβάλλοντος, δεν μπορεί να συνεχίζει να προτάσσει ιδιωτικά συμφέροντα βιομηχανιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου