Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2014

Eπιδείνωση της ανισοκατανομής του πλούτου


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βρυξέλλες, 04/12/2014

Απίστευτος κυνισμός εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγράφεται στην σημερινή απάντηση του Επιτρόπου Μοσκοβισί σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Χρυσόγονου σχετικά με τη μνημονιακή περίοδο στην Ελλάδα και λιγότερο σε Ιρλανδία και Πορτογαλία. Εμμέσως πλην σαφώς η Επιτροπή ισχυρίζεται ότι μέσω των μνημονίων επήλθε ευθυγράμμιση με τα ισχύοντα σε άλλα κράτη-μέλη (!), δηλαδή ότι υπήρχε υπερβολική ισότητα πλούτου κατά την προμνημονιακή περίοδο και ότι τα μνημόνια αποκατέστησαν την επιθυμητή ανισότητα(!). Κατά τα άλλα ο κ. Μοσκοβισί αναμασάει τα τετριμμένα περί δήθεν λήψης υπόψης του κοινωνικού αντικτύπου των μνημονιακών πολιτικών κατά τη χάραξή τους και περί δημιουργίας θέσεων απασχόλησης (τόσο πολλών, ώστε η ανεργία να έχει ανέλθει σε επίπεδα-ρεκόρ). Επίσης ο κ. Μοσκοβισί διατείνεται ότι είναι τόσο διορατικός ώστε να καταφέρνει να δει αυτά που δεν βλέπει κανένας Έλληνας, ότι δηλ. υπάρχει "πάταξη της φοροδιαφυγής"!!

Ακολουθούν τα κείμενα της ερώτησης και απάντησης:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-008079/2014 προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού
Kostas Chrysogonos (GUE/NGL)
Θέμα:         Eπιδείνωση της ανισοκατανομής του πλούτου
Στην έκθεση[1] για τον παγκόσμιο πλούτο που συνέταξε τον Οκτώβριο του 2014 το ερευνητικό ίδρυμα της τράπεζας Credit Suisse, σελ 33, αναφέρεται ότι στην Ελλάδα υπήρξε δραματική αύξηση στην ανισοκατανομή του πλούτου κατά την περίοδο εφαρμογής των μνημονίων, με το μερίδιο του πλουσιότερου 10% του πληθυσμού στον συνολικό πλούτο της χώρας να αυξάνει από το 48,6% το έτος 2007 στο 56,1% το έτος 2014. Σε άλλες χώρες που βρίσκονταν υπό καθεστώς μνημονίων την ίδια εποχή, το αντίστοιχο μερίδιο αυξήθηκε επίσης, αν και με πολύ ηπιότερους ρυθμούς, στην Πορτογαλία από 56% σε 58,3% και στην Ιρλανδία από 57,8% σε 58,5%.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.    Η επιδείνωση της ανισοκατανομής του πλούτου ήταν συνειδητή επιδίωξη της Επιτροπής, ως μέλους της τρόικα, ή "παράπλευρη απώλεια" του μνημονιακού προγράμματος;
2.    Πού οφείλεται η διαφορά μεταξύ των τριών χωρών, κατά τη γνώμη της Επιτροπής;
3.    Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την αντιστροφή της τάσης αυτής τα επόμενα χρόνια;

EL
E-008079/2014
Απάντηση του κ. Moscovici
εξ ονόματος της Επιτροπής
(4.12.2014)

Όλα τα κράτη μέλη που έλαβαν χρηματοδοτική συνδρομή, έχοντας αντιμετωπίσει δυσκολίες πρόσβασης στα κεφάλαια στις χρηματοπιστωτικές αγορές, έχουν ήδη επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα όσον αφορά την επανεξισορρόπηση των οικονομιών τους, αν και η αναγκαία προσαρμογή συνεχίζεται. Οι ενέργειες άσκησης πολιτικής που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο των προγραμμάτων προσαρμογής έχουν μειώσει την αβεβαιότητα και έχουν συμβάλει στο να τεθούν τα θεμέλια για τη μελλοντική οικονομική ανάπτυξη. Η σταδιακή βελτίωση στην αγορά εργασίας αναμένεται να είναι προς όφελος του ευρύτερου πληθυσμού και να μειώσει τις εισοδηματικές ανισότητες.

Σύμφωνα με την έκθεση που αναφέρει ο αξιότιμος βουλευτής, οι σημερινές ανισότητες πλούτου στην Ελλάδα, στην Ιρλανδία και στην Πορτογαλία ευθυγραμμίζονται, σε γενικές γραμμές, με τα ισχύοντα σε άλλα κράτη μέλη. Βραχυπρόθεσμες αλλαγές στο επίπεδο και την κατανομή του πλούτου είναι πιθανό να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις μεταβολές των τιμών των περιουσιακών στοιχείων και, δυνητικά, από ζητήματα μέτρησης. Οι δημοσιονομικές επιλογές πολιτικής έχουν αμεσότερο αντίκτυπο στην κατανομή του εισοδήματος σε σχέση με τον πλούτο.

Τα προγράμματα χρηματοδοτικής βοήθειας απεσόβησαν την ανεξέλεγκτη χρεοκοπία, αποφεύγοντας μια πιο σοβαρή και απότομη προσαρμογή. Ο κοινωνικός αντίκτυπος των πολιτικών υπήρξε ανέκαθεν βασικό στοιχείο στη χάραξη πολιτικής για τις χώρες που ακολουθούν το εν λόγω πρόγραμμα. Η δημιουργία θέσεων απασχόλησης και η καταπολέμηση της φτώχειας αποτελούν βασικούς στόχους του ελληνικού προγράμματος. Οι περικοπές στις συντάξεις και στους μισθούς του δημοσίου ήταν μικρότερες για τα άτομα με τα χαμηλότερα εισοδήματα και υπάρχουν κοινωνικά προγράμματα που απευθύνονται στους πλέον ευάλωτους. Η πάταξη της φοροδιαφυγής έχει προσφάτως ενισχυθεί, ώστε να εξασφαλιστεί ότι όλοι συμβάλλουν στη χρηματοδότηση των υπηρεσιών που παρέχονται από τον δημόσιο τομέα σύμφωνα με το πραγματικό τους εισόδημα και πλούτο.



[1]     https://publications.credit-suisse.com/tasks/render/file/?fileID=60931FDE-A2D2-F568-B041B58C5EA591A4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου